Het doel van ieder evenement: zo veel mogelijk bezoekers. Er zijn online diverse tips te vinden, maar deze kende je vast nog niet.

1. Maak jouw event onmisbaar
Een pakkende slogan is het eerste wat mensen zien. Op basis hiervan besluiten mensen of ze verder willen lezen of afhaken. Belangrijk is om de 'pijn' van de potentiële bezoekers in te drukken. Wat gaat dit event voor ze oplossen? Een zin als: 'tips van topverkopers' wordt sterker door deze zin om te buigen naar 'wat topverkopers wel doen en jij (nog) niet'. Laat vervolgens in de begeleidende tekst weten wat de bezoekers op jouw evenement gaan leren.

2. Maak de drempel om aan te melden zo laag mogelijk
Integreer een aanmeldbutton op social media en de website. Vermeld het aanmeldproces (een aanmeldlink) duidelijk in alle offline communicatie. Het klinkt logisch, maar dit gaat nog vaak mis. Neem dit punt dus standaard op in je checklist.

3. Maak het persoonlijk
Zonder mensen geen evenement. Wees daarom niet te afstandelijk in de communicatie. Kweek vertrouwen door transparant te zijn. Toon de gezichten van de mensen die het evenement mogelijk maken en zorg voor een persoonlijke noot. Dit kan zowel formeel als informeel.

4. Personaliseer je uitnodiging
Zet de voornaam en/of achternaam van de ontvanger in de aanhef/onderwerpregel. Hoe logisch het ook lijkt, in de praktijk is dit niet altijd het geval. In online nieuwsbriefprogramma's is dit eenvoudig instelbaar.

5. Creëer schaarste
Iedereen wil bij een groep exclusieve genodigden horen. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn, maar dat gevoel kun je mensen wel geven. Dit doe je door bijvoorbeeld aan te geven dat het evenement voor een select gezelschap georganiseerd is.

6. Besteed aandacht aan een follow-up
Geef mensen waarde mee. Dat kan zijn door ze achteraf een kort filmpje of digitale fotocollage toe te sturen. Hierdoor krijgen mensen het 'unieke gevoel' van het event en zal het langer in hun geheugen blijven hangen.

7. Ga voor de festivalstijl!
Creëer spanning en kondig je evenement groots aan. Houd de line-up mysterieus, maar zorg voor een extra sterke onderwerp regel en begeleidende tekst. Mensen moeten immers wel nieuwsgierig worden. De line-up volgt later. Samen met een af tellende klok op de website en een besloten Facebookgroep voor de aanwezigen. Zo zorg je voor een community gevoel, waardoor mensen zich verbonden gaan voelen met elkaar en met jouw event en/of merk. Je kunt dit festival-gevoel ook implementeren in je totale evenement.

Een unieke en inspirerende locatie draagt ook bij aan het succes van jouw evenement en kan de boodschap of het doel van het event zelfs versterken.

Vraag informatie aan

« terug naar nieuwsoverzicht