Eén van de belangrijkste redenen waarom mensen evenementen bijwonen is om nieuwe contacten te ontmoeten, hun netwerk te laten groeien en meer te leren van deskundigen.

Het is belangrijk dat je dit altijd in gedachten houdt. Als eventplanner is het belangrijk om een omgeving in te richten die eventuele druk en spanning bij de aanwezigen wegneemt en hen in staat stelt om met elkaar de interactie aan te gaan. In je evenementenplanning is het daarom raadzaam om rekening te houden met verschillende manieren om het netwerken op je evenement te verhogen. Wij geven je graag enkele ideeën om de betrokkenheid van je gasten én het netwerken te stimuleren.

Richt een stimulerende omgeving in
Hoeveel je deelnemers met elkaar gaan communiceren hangt af van de omgeving die je voor hen inricht. Van de manier waarop je vergaderruimten opstelt, de event technologie die je kiest, tot de manier waarop je gasten aan elkaar voorstelt, al deze keuzes kunnen de betrokkenheid bij je evenement verhogen. Organiseer bijvoorbeeld bijeenkomsten waar deelnemers de discussies met andere gasten moeten aangaan over bepaalde onderwerpen. Wees er wel bewust van dat je mensen op hun gemak stelt zodat ze zich comfortabel voelen. Richt bijvoorbeeld kleine lounges in waar ze lekker kunnen relaxen.

Stimuleer de interactie
Hoe meer je je deelnemers aanmoedigt om tijdens het event de interactie aan te gaan, hoe meer je het netwerken tijdens je evenement vergroot. Heb je gastsprekers of keynote sprekers? Vraag ze van tevoren of ze een interactieve presentatie willen geven die je gasten prikkelt om betrokken te zijn. Mensen hebben de neiging om actief te blijven als je hen de kans biedt om actief deel te nemen aan een levendige discussie. Geef hen de kans om niet alleen iets te leren, maar tegelijkertijd ook actief betrokken te zijn.

Organiseer rondetafelgesprekken
Een andere geweldige manier om netwerken op het evenement te stimuleren is door rondetafelgesprekken te organiseren. Maar onderschat de organisatie niet. Het houdt niet in dat je simpelweg mensen aan een tafel zet. Onthoud dat je doel als eventplanner is om de deelname van je gasten én de uitwisseling van informatie te verhogen. Houd er rekening mee dat de juiste voorbereiding en grondige voorbereiding van cruciaal belang zijn bij het organiseren van rondetafelgesprekken om zo die betrokkenheid en participatie te vergemakkelijken. Ga er goed voor zitten met het betrokken team tijdens de evenementenplanning en coördinatie en bedenk gezamenlijk manieren om succesvolle rondetafelgesprekken te hosten.

Gaming en Social Media
Mensen staan opener voor netwerken als ze ontspannen zijn. Dat gezegd hebbende is een goede manier om daarop in te spelen het introduceren van games om het ijs te breken en mensen dichterbij elkaar te brengen. Bordspelen en buitenactiviteiten zoals golf zijn goede voorbeelden. Daarnaast gebruik je social media platforms als tools om netwerken op je evenement te verhogen. Bedenk quizzen tijdens enkele sessies en trigger mensen om deel te nemen door een prijs weg te geven. Post updates op social media en moedig je gasten aan om je feedback te geven.

Beoordelen om te verbeteren
Als een evenementenplanner weet je goed dat er op het gebied van prestatie altijd ruimte is voor verbetering. Hetzelfde geldt wanneer je probeert om het netwerken op je evenement te verhogen. De beste manier om je inspanningen te evalueren is om het de gasten te vragen. Vraag na het feedback, ook specifiek over het netwerk aspect. Heeft jouw event voldaan aan hun verwachtingen op het gebied van netwerken? Hoe kun je dit eventueel verbeteren? Hoe meer informatie je verzamelt, hoe sterker je de basis legt voor succes.

  • Midden Nederland Hallen
  • Midden Nederland Hallen
  • Midden Nederland Hallen
  • Midden Nederland Hallen
  • Midden Nederland Hallen
Vraag informatie aan

« terug naar nieuwsoverzicht

Alle voordelen op een rij

  • Auditorium 100-2.500 pers.

    Het auditorium beschikt over 100 tot 2.500 zitplaatsen voor congressen, productpresentaties, trainingen, netwerkbijeenkomsten, concerten en theatervoorstellingen. De zaal is voorzien van geavanceerde multimediafaciliteiten en de moderne techniek op het gebied van licht en geluid. 

    Het auditorium is goed te combineren met andere ruimtes, maar kan ook zelfstandig ingezet worden. Door de separate entreepartijen van het complex blijft de exclusiviteit van jouw evenement gewaarborgd.

  • 20 subzalen (50-350 pers.)

    Rond het auditorium zitten diverse kleine en grote subruimtes. Deze ruimtes kun je inzetten voor workshops, brainstormsessies of presentaties. Maar ook als backstageruimtes voor artiesten en sprekers.

  • Expohal 2.500 m², 14m hoog

    Met maar liefst 2.500 m² en een hoogte van 14 meter biedt de expohal volop ruimte. De hal beschikt over diverse transportdeuren, waardoor grote voertuigen en objecten moeiteloos naar binnen kunnen.

    De evenementenhal is uitstekend te combineren met andere ruimtes, maar kan ook zelfstandig ingezet worden. Door de separate entreepartijen van het complex blijft de exclusiviteit van jouw evenement gewaarborgd.

  • 1.750 parkeerplaatsen

    De Midden Nederland Hallen beschikt over 1.200 gratis parkeerplaatsen op eigen terrein. Tevens zijn er nog eens 550 parkeerplekken op loopafstand beschikbaar. Daarnaast zijn er mindervaliden parkeerplekken en laadpalen voor elektrische auto's aanwezig.

  • Centrale ligging

    Waar de gasten ook vandaan komen, de Midden Nederland Hallen is altijd goed bereikbaar dankzij haar centrale ligging in het land, gelegen aan de A1 en A30. 

  • Audiovisuele middelen

    De locatie is voorzien van geavanceerde multimediafaciliteiten en de modernste techniek op het gebied van licht, geluid, video en rigging. Daarnaast is alle technische ondersteuning aanwezig voor een geslaagd evenement.

  • Horeca faciliteiten

    Goed eten en drinken is cruciaal voor het succes van een evenement. De Midden Nederland Hallen heeft eigen horecafaciliteiten. Of het nu gaat om een gezonde en gevarieerde lunch of een uitgebreid diner voor honderden personen; ons team staat garant voor een foodbeleving op hoog niveau. De locatie beschikt over een moderne keuken en kan inspringen op elke cateringwens.

    Daarnaast kun je in ons sfeervolle Grand Café terecht voor een lekkere lunch en een verse kop koffie. Deze ruimte is ook apart te huur voor een feest. 

  • Duurzaam gebouw

    Wij doen er er alles aan om het milieu te sparen, zonder in te leveren op comfort en kwaliteit. Zo beschikt de locatie over 1.650 zonnepanelen, warmtepompen en een warmte- en koudeopslag. Dit is een duurzame methode om energie in de vorm van warmte of kou op te slaan in de bodem. Dit wordt vervolgens gebruikt om het gebouw te verwarmen en/of te koelen.

    Bij de bouw van het pand is gebruik gemaakt van duurzame materialen en zeer goede isolatie. Daarnaast is de gehele locatie voorzien van LED-verlichting.

    Bekijk hier al onze duurzaamheidsmaatregelen.