De kogel is door de kerk: je gaat een evenement organiseren. Maar... waar te beginnen? Hoe zet je een écht goed evenement neer waar mensen nog lang over napraten? Voordat je vol enthousiasme begint met organiseren: ga eens rustig zitten en geef antwoord op deze zes vragen.

1. Waarom organiseer je dit evenement?

Reden voor een bedrijfsevenement? Wil je de (wel of niet) behaalde doelstellingen met het personeel delen, of is er een jubileum vieren? Misschien bestaat het bedrijf vijftig jaar en wil je relaties in de watten leggen en laten zien wat er gezamenlijk is bereikt. Als 'het waarom' van je evenement helder is, kun je de doelen gaan bepalen. Als het doel is om tevredenheid bij werknemers te vergroten, is de insteek van het evenement natuurlijk anders dan wanneer je het relatienetwerk wilt vergroten. Het vaststellen van het doel is het startsein voor de rest van de organisatie.

2. Wie is de bezoeker van het evenement?

Wie komen er op het evenement of wie moeten er sowieso komen? Waar worden deze mensen blij van? Wat spreekt hen aan? Het is belangrijk om eerst de doelgroep in kaart te brengen, en te bedenken uit wat voor soort mensen die bestaat. Door de wensen en interesses van deze doelgroep vervolgens te achterhalen, kun je de aankleding en invulling van het evenement bepalen. Uiteindelijk zijn dit natuurlijk de mensen waarvoor je het doet!

3. Welke presentaties en onderwerpen spreken die bezoeker aan?

Je hebt de doelgroep duidelijk voor ogen. Nu de kunst om passende sprekers te bedenken die bezoekers willen horen en entertainment te regelen dat past bij de doelgroep. Of misschien wil je helemaal geen sprekers, maar wel een goede boodschap overbrengen. Welke alternatieven zijn er dan? Daarnet zijn de wensen en behoeft van je doelgroep vastgesteld. Hierop volgt nu vanzelfsprekend een globaal programma met presentaties, onderwerpen en activiteiten die tegemoet komen aan die wensen en behoeften. Kom je er niet uit? Ons team is gespecialiseerd in het neerzetten van evenementen voor alle doelgroepen!

4. Welke uitstraling past bij het bedrijf en de doelgroep?

Een congres of een jubileumfeest vereist nogal wat verschillende aandachtspunten. Een zakelijk evenement vraagt om een zakelijke uitstraling en nuttige informatie. De focus bij een groot feest ligt op entertainment en een hoge funfactor. Kies eerst de perfecte locatie voor het evenement en de doelgroep. Maak de aankleding tot een eenduidig geheel door het logo en de huisstijl terug te laten komen. Denk aan de verschillende ruimtes van de Midden Nederland Hallen, hier is vrijwel alles mogelijk om het evenement in de stijl van het bedrijf aan te kleden. Het evenement wordt op die manier ook echt júllie bedrijfsevenement.

5. Wanneer is het evenement?

Deze vraag is pas te beantwoorden als duidelijk is om wat voor evenement het gaat en wat er te doen is. De winter leent zich prima voor een zakelijke meeting met lezingen. Een publiek evenement waarbij je tussendoor buiten wilt kunnen borrelen past beter in de zomer. Houdt ook dan altijd wat opties, zoals een grote tent achter de hand voor als het stortregent. Deze rijdende tenttrailer is binnen no-time opgezet op het buitenterrein van de Midden Nederland Hallen. En, het lijkt voor de hand liggend, maar plan een evenement nooit te dichtbij drukke periodes met feestdagen of vakanties.

6. Wat is het budget?

Last but not least: het budget! Het budget dat beschikbaar is gesteld voor het evenement kun je globaal gaan verdelen. Dit is belangrijk om te bepalen wat je met dit geld kunt en wat niet. Maak eerst een lijstje van wat echt nodig is, zoals locatie, catering en aankleding. Daarna kun je per onderdeel een inschatting maken van de kosten. Houd altijd wat achter de hand voor onverwachte kosten. Kom je er niet helemaal uit? Onze salesafdeling denkt graag met je mee over het verdelen van het budget.

Neem contact op

« terug naar nieuwsoverzicht

Alle voordelen op een rij

  • Auditorium 100-2.500 pers.

    Het auditorium beschikt over 100 tot 2.500 zitplaatsen voor congressen, productpresentaties, trainingen, netwerkbijeenkomsten, concerten en theatervoorstellingen. De zaal is voorzien van geavanceerde multimediafaciliteiten en de moderne techniek op het gebied van licht en geluid. 

    Het auditorium is goed te combineren met andere ruimtes, maar kan ook zelfstandig ingezet worden. Door de separate entreepartijen van het complex blijft de exclusiviteit van jouw evenement gewaarborgd.

  • 20 subzalen (50-350 pers.)

    Rond het auditorium zitten diverse kleine en grote subruimtes. Deze ruimtes kun je inzetten voor workshops, brainstormsessies of presentaties. Maar ook als backstageruimtes voor artiesten en sprekers.

  • Expohal 2.500 m², 14m hoog

    Met maar liefst 2.500 m² en een hoogte van 14 meter biedt de expohal volop ruimte. De hal beschikt over diverse transportdeuren, waardoor grote voertuigen en objecten moeiteloos naar binnen kunnen.

    De evenementenhal is uitstekend te combineren met andere ruimtes, maar kan ook zelfstandig ingezet worden. Door de separate entreepartijen van het complex blijft de exclusiviteit van jouw evenement gewaarborgd.

  • 1.750 parkeerplaatsen

    De Midden Nederland Hallen beschikt over 1.200 gratis parkeerplaatsen op eigen terrein. Tevens zijn er nog eens 550 parkeerplekken op loopafstand beschikbaar. Daarnaast zijn er mindervaliden parkeerplekken en laadpalen voor elektrische auto's aanwezig.

  • Centrale ligging

    Waar de gasten ook vandaan komen, de Midden Nederland Hallen is altijd goed bereikbaar dankzij haar centrale ligging in het land, gelegen aan de A1 en A30. 

  • Audiovisuele middelen

    De locatie is voorzien van geavanceerde multimediafaciliteiten en de modernste techniek op het gebied van licht, geluid, video en rigging. Daarnaast is alle technische ondersteuning aanwezig voor een geslaagd evenement.

  • Horeca faciliteiten

    Goed eten en drinken is cruciaal voor het succes van een evenement. De Midden Nederland Hallen heeft eigen horecafaciliteiten. Of het nu gaat om een gezonde en gevarieerde lunch of een uitgebreid diner voor honderden personen; ons team staat garant voor een foodbeleving op hoog niveau. De locatie beschikt over een moderne keuken en kan inspringen op elke cateringwens.

    Daarnaast kun je in ons sfeervolle Grand Café terecht voor een lekkere lunch en een verse kop koffie. Deze ruimte is ook apart te huur voor een feest. 

  • Duurzaam gebouw

    Wij doen er er alles aan om het milieu te sparen, zonder in te leveren op comfort en kwaliteit. Zo beschikt de locatie over 1.650 zonnepanelen, warmtepompen en een warmte- en koudeopslag. Dit is een duurzame methode om energie in de vorm van warmte of kou op te slaan in de bodem. Dit wordt vervolgens gebruikt om het gebouw te verwarmen en/of te koelen.

    Bij de bouw van het pand is gebruik gemaakt van duurzame materialen en zeer goede isolatie. Daarnaast is de gehele locatie voorzien van LED-verlichting.

    Bekijk hier al onze duurzaamheidsmaatregelen.